Handelsbetingelser

Salgs og handelsbetingelser danmarks KULTURARV

Vilkår for automatisk betaling med kreditkort

Indledning

Nedenstående vilkår gælder ved køb af medlemskab af danmarks KULTURARVs Klub med tilknyttet automatisk betaling med kreditkort.

Foruden de nedenfor beskrevne vilkår gælder danmarks KULTURARVs Klub almindelige salgs- og handelsbetingelser. danmarks KULTURARV forbeholder sig ret til at ændre nedenstående vilkår. Såfremt danmarks KULTURARVs Klub ændrer de af medlemmet accepterede vilkår, orienterer danmarks KULTURARVs Klub herom.

Oprettelse af aftale om automatisk betaling med kort

En aftale om automatisk betaling med kreditkort indebærer, at medlemmets betaling af kontingent efter oprettelse af medlemskab sker ved automatisk overførsel af kontingentbeløbet fra kundens betalingskort til danmarks KULTURARVs Klub. Medlemmet adviseres skriftligt, når kontingentet er opkrævet.

Betaling af kontingent

Kontingent betales en gang årligt. Første år ved indmeldelse. Følgende år tre uger før udløb af medlemskab ved privat medlemskab (“personligt medlemskab”). Medlemmet får besked pr. e-mail, når betaling af kontingent er gennemført. Oprettelse af medlemskab og betaling kan kun ske på www.dkkulturarv.dk

Sådan stopper du en kommende betaling

Vil du stoppe en betaling, der er på vej, skal du kontakte danmarks KULTURARVs Klub på kontakt@dkkulturarv.dk inden datoen for betaling. Op til 14 dage efter betalingen har fundet sted, har du mulighed for at få tilbageført pengene.

Sådan ophæver du aftalen om automatisk betaling med kort

Opsigelse af medlemskabet vil automatisk ophæve aftalen om automatisk betaling med kort. 

Sikker opbevaring af oplysninger

Ved tilmelding til automatisk kortbetaling registrerer og opbevarer en tredjemand godkendt efter internationale sikkerhedsstandarder (PCI DSS – Payment Card Industry Data Security Standard) de nødvendige betalingskortoplysninger til brug for automatisk debitering af kundens betalingskort på vegne af danmarks KULTURARVs Klub.

Du kan til enhver tid ændre betalingskort-oplysningerne på “Min Side”.

Behandling af personlige oplysninger

danmarks KULTURARVs Klub er forpligtet til at behandle de oplysninger, som du afgiver, eller som du indtaster ved egen drift, fortroligt.

Personoplysninger vil udelukkende blive behandlet af danmarks KULTURARVs Klub i relation til kundeforholdet mellem klubmedlemmet og danmarks KULTURARVs Klub. Behandling af oplysninger til formål herudover vil ikke kunne ske uden forudgående samtykke fra medlemmet.

De oplysninger, danmarks KULTURARVs Klub har registreret om dig, vil være tilgængelige for dig. Henvendelse herom skal ske til danmarks KULTURARVs Klub.

Sådan handler du i danmarks KULTURARVs webshop

Alle beløb der fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eksklusiv leveringsomkostninger.

danmarks KULTURARV tager imod online betalinger med; Dankort, MasterCard, Visa/Dankort og Visa. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.

Betalingen af ordren bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

danmarks KULTURARV benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger, hvilket betyder, at forbindelsen er helt sikker.

Salgs- og leveringsbetingelser for danmarks KULTURARVs Klub

Ved køb af billetter til events arrangeret af danmarks KULTURARV sendes billet/bekræftelse særskilt til din mail. Du skal selv printe bekræftelsen og medbringe den til arrangementet.

Ved køb af produkter/merchandise
Vi leverer kun varer inden for Danmark. Leveringstiden for din ordre er normalt 4-5 hverdage. Vi ekspederer og pakker ordrer til en ugentligt forsendelse. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes varen afsted senest sidste hverdag i den følgende uge.

Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked på mail.

Vi leverer til privatadresser i Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.

Alle varer leveres med GLS eller PostNord.

Retur og fortrydelsesret

Ved køb af oplevelser: Ved køb af billetter til og oplevelser (events) er der normalt ingen fortrydelsesret.
Køb af billetter er omfattet af forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, hvilket betyder, at du ikke har fortrydelsesret, når din bestilling er gennemført.

Ved køb af produkter: Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.

Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget.

Fortrydelse skal meldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 14 dage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Meddelelsen skal gives pr. mail klubben@dkkulturarv.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Det er op til danmarks KULTURARV at vurdere varens stand. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Det betyder, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.

Reklamationsret

I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamation skal meddeles til danmarks KULTURARV i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses en måned som rimeligt tid, medmindre andet er aftalt.

Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert betjening af produktet.

danmarks KULTURARV dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.

Reklamationer sendes til:

danmarks KULTURARV

Truenbrovej 1, Avnbøl

6400 Søndergorg

Vilkår for privat medlemskab af danmarks KULTURARVS Klub

Indledning

Nedenstående vilkår gælder for danmarks KULTURARVs standardmedlemskab og VIP-medlemskab

Et klubmedlemskab gælder et år fra indmeldelse. Indenfor tre uger efter tilmelding sender vi din velkomstpakke til dig med posten.

Brugerprofil

Ved indmeldelse får du en brugerprofil til hjemmesiden på e-mail. Når du handler på hjemmesiden, får du adgang til klubfordele og mulighed for at købe varer og billetter til arrangementer til medlemspris.

Det er dit eget ansvar, at oplysninger indtastet ved indmeldelse er korrekte. Er der ændringer i oplysningerne, herunder ændring af adresse, telefonnumre, m.m. er du forpligtet til selv at opdatere oplysningerne på “Min Side” eller at meddele ændringerne til danmarks KULTURARVs Klub via e-mail til klubben@dkkulturarv.dk

Manglende eller ufuldstændige oplysninger vil kunne betyde, at dit medlemskab ikke forbliver aktivt. Som medlem modtager du løbende tilbud, nyheder og invitationer til årets klubarrangementer. Al kommunikation vil ske til den e-mailadresse, der er oplyst i forbindelse med din tilmelding til klubben.

Udover klubnyhedsbreve modtager du e-mails med personlige anbefalinger til arrangementer og andet, der kan have din interesse. Det er altid muligt at afmelde sig klubnyhedsbreve og e-mails.

Afmeldelse sker via link nederst i hhv. klubnyhedsbreve og e-mails. Bemærk at du ved afmeldelse frameldes både klubnyhedsbrev og e-mails.

Kontingent

Du kan betale med betalingskort ved indmeldelse i danmarks KULTURARVs Klub. Der oprettes i den forbindelse en aftale om automatisk betaling af kommende års kontingent. Læs mere om automatisk kortbetaling i afsnittet “Vilkår for automatisk betaling med kreditkort”.

Kontingent betales en gang årligt. Du modtager advisering, når fornyelse af klubmedlemskabet/næste års kontingent er hævet. 

Skift af medlemskab

Hvis du ønsker at ændre dit klubmedlemskab i danmarks KULTURARV fra standardmedlemskab til VIP-medlemskab eller omvendt, kan du gøre det ved at kontakte os på mail til klubben@dkkulturarv.dk

Du er forpligtet til selv at opdatere oplysningerne på “Min Side” eller at meddele ændringerne til danmarks KULTURARVs Klub via e-mail til klubben@dkkulturarv.dk

Passivt medlemskab

Vil du i en periode gerne sætte dit medlemskab på pause, skal du kontakte danmarks KULTURARVs Klub via e-mail til klubben@dkkulturarv.dk

Du vil stadig modtage mails fra Klubben, men du har ikke adgang til arrangementer igennem danmarks KULTURARVs Klub, og kan ikke handle til klubpris.

Du aktiverer dit klubmedlemskab igen ved at betale kontingent for det kommende medlemsår.

Opsigelse

Klubmedlemskabet løber indtil det siges op. Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab af danmarks KULTURARVs Klub. Medlemskabet ophører samtidig med udgangen af den periode, der allerede er betalt kontingent for. 

Opsigelse skal ske via e-mail til klubben@dkkulturarv.dk

Har du spørgsmål?

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har spørgsmål til danmarks KULTURARV?

Du skal skrive til kontakt@dkkulturarv.dk. Det er en fordel, hvis du i din mail angiver dit mobilnummer, så vi kan ringe til dig for og give dig en uddybende forklaring, hvis det er nødvendigt.